Třicetidenní program krásy díl XI.

Devátý krok: Deník

Když relaxujete ve vaně, při koupeli nohou nebo během působení pleťové masky, můžete tento čas využít k tomu, abyste své myšlenky zachytili na papír. Navážete tak kontakt se sebou samými a srovnáte své myšlenky. Psát můžete deset minut a déle o tom, jak se cítíte, co vás trápí nebo povznáší.


Desátý krok: Noční péče

Jak jsem již v minulých článcích napsala, neměli byste na noc používat pěstící krémy, protože pokožka, která v noci funguje jako vylučovací orgán, žádnou ochranu ve formě krémů nevyžaduje. Naopak bychom tím pokožku zatěžovali a napomohli k ucpávání pórů, tvorbě komedonů a dalších kožních defektů.
Pokud jste ale na používání nočních krémů zvyklí, můžete před spaním použít pleťovou masku, kterou je ale nutní před spánkem odstranit. Vhodné jsou zejména pleťové masky se zcela přírodním složením.


Několik myšlenek na závěr dne

Každý den je vhodné zakončit malým cvičením, při němž si vybavíte události celého dne v opačném pořadí, počínaje večerem zpět k samotnému ránu. Je to velice účinná metoda k objevení svého já.

Jedenáctý krok: Víkend

Víkendy využívejte co nejvíce k oddechu a regeneraci. Čím více sledujete televizi, a čím více času trávíte u počítače, tím méně dáváte šanci vašemu tělu k nabytí nových sil. Odpočiňte si také od telefonu či jiných technických vymožeností. Tato metoda je dalších prostředkem, ke zlepšení vztahu k sobě samému a k souladu s vašimi vnitřními rytmy.
Doporučuji vám na víkend pouze čtyři aktivity, které mohou váš víkend zpříjemnit a podpořit snahu o dosažení vnější i vnitřní krásy. Můžete si vybrat jednu z nich nebo se věnovat všem čtyřem či je vzájemně kombinovat. Jedno je však jisté, každá z uvedených aktivit má pozitivní vliv na proměnu vašeho života a zdraví.

1. Nic nedělat
O víkendu si vyhraďte minimálně 30minut jen sami pro sebe, kdy nebudete dělat vůbec nic. Užívejte si jen tak klidu, naslouchejte si, nechte svým pocitům a myšlenkám volný průběh.

2. Masáž
Pokud možno, zajděte si o víkendu na masáž. Masáže bychom měli podstupovat nejméně dvakrát měsíčně a přibližně ve stejnou dobu. Touto pravidelností podporujeme rytmus, která zvyšuje stabilizační účinky masáže.

3. Požitek přírody
Během víkendu si udělejte čas na delší procházky nejlépe přírodou. Můžete chodit lesem nebo po pláži, parkem či po lukách. Nemělo by se jednat o žádný sportovní výkon, ale spíše o to, abyste přizpůsobili pohyb vlastním požadavkům. Procházejte se tak dlouho, jak vám to bude příjemné. Tempo můžete zvýšit podle své kondice, která se zlepšuje při pravidelném pohybu na čerstvém vzduchu. Mějte však na paměti, že se nejedná o povinnost, ale čas, který věnujete sami sobě. Všímejte si přírody, objevujte její krásu, naslouchejte zvukům. Přineste si klidně něco malého domů, čím si můžete vyzdobit stůl, poličky, může se jednat o rostliny, kameny, šišky...

4. Péče o vlasy
Víkendy jsou ideální dobou pro péči o vlasy, které trpí především nepříznivými vlivy životního prostředí, slunečního záření, větru, horka.
Po umytí hlavy naneste na vlasy vlasovou vodu s obsahem bylinných výtažků, zejména z nimby, kopřivy, rozmarýnu nebo arniky. Špičkami prstů masírujte nejprve pokožku hlavy pomocí jemných krouživých pohybů po dobu 5 až 10 minut, tak aby byla pokožka zcela uvolněná. Hlavu skloňte a česejte vlasy po dobu několika minut pomalu a jemně od kořínků až k samým konečkům vlasů nejlépe kartáčem s přírodními štětinami.

Dále můžete na vlasy aplikovat vlasovou kůru: Použijte 1 polévkovou lžíci vlasového oleje, nejlépe s výtažky z nimby, pšeničných klíčků, heřmánku a rozmarýnu, který nanesete prsty nebo pomocí širokého hřebene a to od kořínků až ke konečkům vlasů. Vlasy poté zabalte do bavlněného ručníku (tím zachováte déle teplo a olej může lépe proniknout do struktury vlasu) a nechte působit minimálně hodinu nebo lépe celou noc.
Potom vlasy jednou až dvakrát důkladně umyjte šamponem a opláchněte, na závěr před aplikací kondicionéru je propláchněte ředěným jablečným octem (2polévkové lžíce na 2litry vody).

Typ na pleťovou masku

Vybrat si můžete ze široké škály skvělých pleťových masek. K intenzivnímu čištění pleti je obzvláště dobrá jílová maska. Můžeme ji používat střídavě s oživující či hydratační pleťovou maskou. 

K hloubkovému a intenzivnímu čištění pleti je mimo jiné vhodná také:
- napařovací lázeň
- čistící maska
- revital maska
- růžová maska
- krémová maska (obzvlášť vhodná pro ženy nad 50let)

Avokádová maska
Má výbornou zvlhčující vlastnost. Připravíme si ji z poloviny avokáda (nejlépe z biodynamického nebo ekologického pěstování), rozmačkáme vidličkou a naneseme po vyčištění pleti v cca 3mm tenké vrstvě na obličej.
Necháme působit asi 20 až 30 minut a následně důkladně opláchneme teplou vodou.Výsledek obrázku pro pleťová maska z medu

Medová maska
Med se již dlouho používá k posílení pleti, neboť ji vydatně hydratuje.
Masku připravujeme tak, že na vyčištěný obličej naneseme 2 až 3 polévkové lžíce tekutého medu, ale vynecháme okolí očí. Pro zvýšení efektu prsty lehce proklepáváme oblasti obličeje, které jsou náchylné k ucpávání pórů. Tím podpoříme uvolnění nečistot a komedonů. Masku necháme působit 20 až 30 minut a poté důkladně opláchneme teplou vodou.
Výsledek obrázku pro pleťová maska z medu
Maska z jahodového jogurtu
Jahody a jogurt obsahují řadu přírodních ovocných a mléčných kyselin, které pokožku hydratují a zároveň poskytují jemný peeling. Tyto AHA-kyseliny škáru nepoškozují, jak tomu může být u syntetických alphahydroxy kyselin. Slabé přírodní kyseliny pomáhají při bělení pih a pigmentových skvrn, které vznikají v pozdějším věku.
60ml jahodového (bio) jogurtu naneseme po vyčištění pleti stejnoměrně na obličej, přitom vynecháme okolí očí. Necháme působit 20-30 minut a setřeme kosmetickým tamponem. Poté důkladně opláchneme obličej teplou vodou.