Pozitivní myšlení. Jak ho dosáhnout? Jak změnit své myšlení a přístup?

Nevíte, proč tu jste a nedává vám to smysl?  Ztrácíte i smysl, proč děláme to či ono a proč žijete zrovna takový život? Pak vás bude určitě zajímat, jak z toho ven. Jak se naučit, být pozitivní. Jak žít šťastný a spokojený život.

V prvé řadě je třeba si uvědomit, že pozitivní myšlení je věc vašeho rozhodnutí a postoje k životu. To jak máte nad věcmi přemýšlet a zda chcete být pozitivní či nikoliv vám nikdo nemůže nadiktovat, přikázat či vás jakkoliv nutit. Je to pouze o vás samotných. Je to asi ta nejdůležitější věc, kterou si člověk musí připustit, pokud se chce změnit z morouse na pozitivního člověka, plného energie a štěstí.
Tím nemyslím, že lze z vašeho života zcela vyloučit problémy nebo nepříznivé situace, nicméně pozitivně smýšlející člověk tyto situace vnímá jinak, nepodléhá jim a nestaví se do role oběti. Tento typ řešení situací je totiž velmi obvyklým jevem. Dost často si pak takový člověk při nepříjemné situaci řekne, PROTOŽE jsem měl špatné dětství, PROTOŽE mi bylo ublíženo, tak ..... nebo situaci hodnotí slůvkem ALE, např. ALE ono to nejde, protože... Jakmile se však začne člověk dostávat pod tíhu těchto argumentů resp. vlastních hodnocení typu "oběti", začne opakovat stejné vzorce chování a řešení jako v minulosti. V této fázi je schopen takový člověk setrvávat několik let, ne-li celý život a tento způsob vnímání si navíc nese i pro budoucnost, pro smýšlení o ní a tím si do značné míry ovlivňuje dění kolem sebe nejen v přítomnosti ale i do budoucna.

Jak tedy na to? Stále je třeba mít na paměti, že:
Není důležité, co se nám dělo či děje, ale jak se k tomu postavíme.
A právě způsob, kterým uchopíte svůj postoj k dané situaci je zcela svobodný, je zcela na vás. Člověk může být zbaven všeho, ale nikdy nemůžete člověka zbavit jeho rozhodnutí o jeho postoji k dění kolem něj. Pocit štěstí či spokojenosti pramení právě z rozhodnutí každého z nás.
Příklad:
Pokud je například špatné počasí, můžeme si říct, že je to strašné, že je to depresivní a v tomto stavu zůstat nebo můžeme změnit plány dne a jít třeba do kina na film, který jsme chtěli už dlouho vidět nebo využít čas na to co jsme chtěli již dlouho udělat, ale neměli jsme kdy nebo se prostě jen vhodněji oblékneme a vyrazíme :-)

Vždycky máme možnost každou situaci posoudit pohledem "oběti" a nebo se stát tvůrcem a uchopit danou věc ku svému prospěchu. Pozitivní myšlení je ve své podstatě právě o tom, že z každé situace se snažím vytěžit něco pozitivního. Tím je i můj náhled pozitivní a pokud v tomto duchu pokračuji a dlouhodobě se učím z každé události vzít si něco pozitivního, byť by to mělo být jen poučení, vštěpím si tento vzorec natolik, že zanedlouho budu uvažovat pozitivně bez toho, abych nad tím přemýšlela.

Pokud člověk hodnotí situace v roli "oběti" je jeho vyjádření neurčité a mluví o dané věci či skutečnosti vyvolané třetí osobou. Například: to počasí je hrozné, můj šéf je děsný nebo ti lidi jsou strašní, dnes je taková hrozná doba apod. Člověk v roli oběti má tedy pocit, že trpí, věci se mu dějí v životě bez toho, aniž by je mohl ovlivnit, přijímá negaci, nechává se jí ovlivnit a neustálím se točením v kruhu vzorce chování "oběti".
Oproti tomu role "tvůrce" se vyznačuje konkretizací, skutečným pojmenováním problému či osoby a ve většině případů ji "tvůrce" také hodnotí. Například: to počasí je dnes opravdu hrozné, nicméně alespoň mohu konečně uklidit nebo můj šéf pan X je děsný, řekla jsem mu vůbec, že mi to vadí? Chci pro něj dále pracovat? Protože tato situace mi nevyhovuje. Nebo se jedná o dočasnou reakci, protože má pan X nějaký problém a nevhodně jej vyventiloval zrovna na mě? Místo nadávání a sdělování neblahých pocitů tedy "tvůrce" svoje pocity a dění kolem sebe pojmenuje, přemýšlí nad jejich podstatou, nad tím co mu tyto skutečnosti přinášejí a případně, zda je nelze změnit.

Chcete-li se stát tvůrcem, je třeba přijmout plnou odpovědnost za svoje činy a rozhodnutí, za to co dělám teď a jak to dělám, protože to co udělám teď, také tvoří moji budoucnost!

Nikdy nezapomínejte na to, že se můžete svobodně rozhodnout o tom, jaký zaujmete postoj a to v jakýchkoliv podmínkách!

3 TRIKY JAK MYSLET POZITIVNĚ:
1. Každý den popřemýšlejte o událostech, které se vám stali ten den a vypíchněte 3 pozitivní události nebo pochvaly sobě samému, za to co se vám povedlo.
2. Pokud se vám stane nějaký problém, přestaňte o tom neustále mluvit, ale představte si vizuálně, jak by vypadlo, kdyby jste tento problém vyřešili. Této vizualizaci věnujte se věnujte důkladně do nejmenších detailů.
3. Pokaždé, když začnete myslet negativně, sedněte si, uvolněte se a zkuste na nic nemyslet. Pokud se přece jen začnete vracet k danému problému, zaměřte se na svoje dýchání. Můžete si k tomu pustit hudbu nebo video pro meditaci nebo si představit ideální dovolenou.

Na závěr vám doporučuji vyzkoušet tuto techniku a pak už si jen užívat spokojený život.

Reklamní sdělení:
Věděli jste, že únava a vyčerpání je odpovědí těla na nepříznivý stav, který lze mnohdy odbourat doplněním vitamínů, pohybem, relaxací, dostatečným příjmem tekutin a nebo úpravou jídelníčku? Celou škálu vitamínů najdete na eshopu Levnalekarna.cz, Přijďte se k nám podívat a zjistit, zda jsme skutečně levní.